Бизнесті жүргізу: неден бастау керек?
Кәсіпті нөлден бастау әбден мүмкін. Бірақ неден бастау керек және бастау үшін ақшаны қайдан алуға болады?
Тауашаның анықтамасы
Бірінші қадам бағытты таңдау болып табылады: тауарлар немесе қызметтер. Бүгінгі таңда дайын өнім ғана емес, сонымен қатар жеке білім, дағдылар, таланттар мен тәжірибе де сұранысқа ие. Өзіңіздің күшті жақтарыңызға назар аудару маңызды.
Мысалға:
Сонымен қатар, нарықты зерттеуге тұрарлық:
Егер сіздің аймағыңызда, мысалы, кофехана болмаса, кофемашинаны инвестициялауға және бариста қызметін ұсынуға болады.
Бизнес-жоспарды әзірлеу
Тауаша анықталған кезде бизнес-жоспар жасалуы керек. Онда мыналарды қамтамасыз ету маңызды:
Бірінші кезеңде шығындарды азайту үшін үйден жұмыс істеуге болады. Мысалы, хоббиді (нан пісіру, кесте тігу және т.б.) кеңсе жалдамай-ақ кәсіпке айналдыруға болады.
Ең бастысы – сіз ең жақсы істейтін нәрседен бастау және өз ісін біртіндеп дамыту.
Жеке кәсіп ашпас бұрын кәсіпкерлік қызметтің қолайлы түрін таңдау маңызды. Бұл сіз жұмыс істегіңіз келетін салаға байланысты: сауда, білім, есеп және т.б.
Жеке кәсіпкер (ЖК)
Кәсіптің қарапайым және танымал түрлерінің бірі – жеке кәсіпкер (Жеке кәсіпкер). Қазақстанда жеке кәсіпкерді мемлекеттік органдарға бармай-ақ тез және жедел тіркеуге болады. Төмендегілер арқылы қызметтің басталғаны туралы хабарлама жіберген жеткілікті:
ЖК кім аша алады?
ЖК жеке (бір адам басқаратын) немесе бірлескен (бірнеше адам басқаратын) болуы мүмкін.
Жауапкершілігі шектеулі серіктестік (ЖШС)
Егер сіз серіктеспен бизнес жүргізуді және ақшаны, білім мен күш–жігерді бірлесіп инвестициялауды жоспарласаңыз, ЖШС (Жауапкершілігі шектеулі серіктестік) ең жақсы нұсқа болып табылады.
ЖШС мен ЖК арасындағы негізгі айырмашылықтар:
ЖШС мыналармен айналыса алады:
Кейбір қызмет түрлері лицензияны талап етеді, мысалы:
ЖШС жарғылық капиталы
ЖШС–ті тіркеу үшін жарғылық капитал қажет - бұл құрылтайшылар салған сома. Ол олардың компаниядағы үлесін анықтайды және оны ағымдағы шығындарға (жалдау ақысы, шикізат, коммуналдық қызметтер және т.б.) пайдалану мүмкін емес. Дағдарыс жағдайында да ЖШС-нің есепшотында жарғылық капитал қалуы тиіс. Компания таратылған жағдайда, бұл ақша қарыздарды төлеуге жұмсалуы мүмкін.
ЖК мен ЖШС арасындағы таңдау сіздің мақсаттарыңызға, бизнестің ауқымына байланыстыса және басқарудағы артықшылықтар.
Кәсіпті тіркеу кезінде тиісті салық режимін таңдау маңызды. Қазақстанда екі негізгі режим бар:
Жалпыға бірдей белгіленген салық режимі
Бұл режимді стандартты схема бойынша табыс салығын есептейтін шағын кәсіпкерлік субъектілері қолданады.
Бұл режимді көбінесе айналымы жоғары және шығындарды құжатпен растау мүмкіндігі бар кәсіпорындар таңдайды.
Арнаулы салық режимдері (АСР)
Шағын кәсіпкерлікті қолдау үшін Салық кодексінде жеңілдетілген салық режимдері қарастырылған. Олар ыңғайлы, өйткені олар салық жүктемесін азайтуға және есеп беруді жеңілдетуге мүмкіндік береді.
АСР негізгі түрлері:
Олардың әрқайсысын толығырақ қарастырайық.
Таңдалған салық режиміне қарамастан, қолма-қол ақшамен немесе карточкамен есеп айырысу кезінде бақылау-кассалық машинаны (БКМ) пайдалану қажет.
Кассалық аппараттардың нұсқалары:
Маңызды: Кассалық аппарат клиенттермен жұмысты бастамас бұрын тіркелуі керек!
Аутсорсинг және цифрлық құралдар арқылы бизнесті жүргізуді қалай жеңілдетуге болады
Табысты бизнес үшін оның барлық процестерін терең түсіну маңызды. Идеал бизнес-модель – бұл сіз ең жақсы білетін нәрсеге қол жеткізген кезде сіздің тәжірибеңіз бен талантыңызға қарағанда.
Егер сізде әлі топты біріктіру мүмкіндігіңіз болмаса, мобильді қолданбаларды, онлайн құралдарды және сыртқы ресурстарды пайдалануға болады - бұл процестерді автоматтандыруға көмектеседі және басты нәрсеге назар аударыңыз.
Аутсорсинг дегеніміз не және ол бизнеске қалай көмектеседі?
Аутсорсинг – бұл компания міндеттерінің бір бөлігін осындай қызметтерді көрсетуге маманданған басқа фирмаға беру. Егер сіз штаттық қызметкерлерді ұстай алмасаңыз, бұл ыңғайлы шешім.
Сіз кеңсені жалға алмайсыз және жалақы төлемейсіз – тек нақты нәтиже үшін төлейсіз.
Сатуды, маркетингті, бухгалтерлік есепті, логистиканы және тіпті тұтынушыларды қолдауды басқаруды ауыстыруға болады.
Бұл өндіріске немесе бизнесті дамытуға назар аудара отырып, уақыт пен ресурстарды үнемдейді.
Цифрлық сервистер арқылы процестерді автоматтандыру
Бүгінгі таңда бизнесті банкті бұзбай жүргізуге көмектесетін көптеген онлайн құралдар бар.
Аутсорсинг пен цифрлық құралдарды пайдалану – бұл бизнесті мүмкіндігінше аз шығынмен және тиімділікпен жүргізудің ақылды жолы!
2022 жылдан бастап «Кәсіпкерлік негіздеріне оқыту» бағдарламасы бойынша оқыту «Бастау Бизнес» онлайн-режимде Электрондық еңбек биржасының Skills.enbek.kz. платформасында өтеді.
Оқудан қалай өтуге болады?
Кімдер қатыса алады?
Курс 14 күнге дейін созылады, ақысыз және электронды сертификатпен аяқталады (3 жылға жарамды).
Грантты қалай алуға болады?
Мемлекет азаматтардың әлеуметтік осал санаттарына гранттар (400 АЕК-ке дейін) бөледі:
Грант алу үшін сізге қажет:
Грант бір реттік негізде беріледі және оны құрал-жабдықтар сатып алуға, объектілерді жалға алуға, жануарларды, тұқымдарды және бизнесті бастау үшін басқа ресурстарды сатып алуға пайдалануға болады.
Қалай өтініш беруге болады?
Барлық өтінімдер Business.enbek.kz.порталы арқылы беріледі.
Жүйе шарттарға сәйкестігін автоматты түрде тексереді.
Түпкілікті шешімді аудандық немесе қалалық комиссия қабылдайды.
Мемлекеттік қолдау — бұл жақсы бастама.өз бизнесіңізді бастауға мүмкіндік бар!
Мемлекет ісін жаңа бастаған және жұмыс істеп жатқан кәсіпкерлерді белсенді түрде қолдап келеді. Ұлттық кәсіпкерлер палатасында «Атамекен» Қазақстанның барлық ірі қалаларында орналасқан Кәсіпкерлерге қызмет көрсету орталықтары (КҚКО) арқылы көрсетілетін қаржылық емес қолдау шаралары қолжетімді.
Егер кәсіпкердің шағын командасы болса немесе бизнесті жүргізуде тәжірибесі болмаса, ол КҚКО-ға хабарласып, тегін көмек ала алады, мысалы, салық салу және есеп беру мәселелері бойынша. Ол үшін үш негізгі құрал қолданылады:
КҚКО-ның 19 орталығында қамтамасыз етілген және кәсіпкерлерге бизнесті жүргізуге көмектеседі. Қызметтер:
Ол бүкіл ел бойынша 190 КҚКО-да жұмыс істейді және бизнесті бастағысы келетін немесе қазірдің өзінде айналысқысы келетіндердің барлығына қол жетімді. Осы бағыт аясында кәсіпкерлер мемлекеттік қолдау шаралары, салықтар, бизнесті жоспарлау және т.б. мәселелер бойынша тегін кеңес ала алады.
Бұл құрал кәсіпкерлердің біліктілігін арттыруға және іскерлік байланыстарды орнатуға бағытталған. Ол екі кезеңді қамтиды:
Осы қолдау шараларының барлығы кәсіпкерлерге бизнесті дамытуға, тәуекелдерді барынша азайтуға және басқаруды жақсартуға көмектеседі. Егер сізде бизнес-идея немесе бұрыннан бар кәсіпорын болса, жақын жердегі Кәсіпкерлерге қызмет көрсету орталығына (КҚКО) хабарласып, білікті көмекті тегін алуға болады.
2021 жылдың қараша айынан бастап ҚР Ұлттық кәсіпкерлер палатасы аясында «Атамекен» Қазақстанның барлық өңірлерінде әйелдер кәсіпкерлігін дамытудың 17 орталығы ашылды. Олардың қызметін Азия Даму Банкі COVID-19 пандемиясымен күрестегі Қазақстан үшін ынтымақтастық қоры аясында қаржыландырады және БҰҰ Даму Бағдарламасымен (БҰҰДБ) серіктестікте жүзеге асырылады.
Орталықтардың қызметтері кімге қолжетімді?
Орталықтар әйелдердің екі санатына бағытталған:
Орталықтар қандай қызметтерді көрсетеді?
ТҚКО әйелдер бизнесін дамытуға және жеке тұлғаның өсуіне бағытталған қаржылық емес қолдау көрсетеді. Қызметтердің 7 түрі:
Оқыту – бизнес, әлеуметтік кәсіпкерлік, кооперация бойынша бейінді курстар, краудинвестингке қолжетімді
Орталықтар базасында апта сайын бизнес-құзыреттерді дамытуға және тұлғалық өсуге бағытталған оқыту іс-шаралары өткізіледі. Қазірдің өзінде мыналар бойынша курстар ұйымдастырылды: SMM-маркетинг
Әйелдер кәсіпкерлігін дамыту орталықтары әйелдерге бизнестегі алғашқы қадамдарын жасауға, жобаларын дамытуға және ел экономикасына үлес қосуға көмектеседі. Егер сізде идея немесе бұрыннан бар бизнес болса, жақын жердегі орталыққа хабарласып, тегін қолдау ала аласыз!
«Бір ауыл – бір өнім» – бұл жергілікті шикізаттан бәсекеге қабілетті өнімді өндіру және жылжыту арқылы ауылдық аумақтарды дамытуға бағытталған кәсіпкерлерді қолдау бағдарламасы.
Жобаны «Кәсіпкерлік әлеуетті дамыту» бастамасы аясында «Мен кәсіпкер» Ұлттық экономика министрлігінің тапсырысы бойынша «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасы жүзеге асыруда.
Жобаның мақсаты
Кімдер қатыса алады?
Өнімге қойылатын талаптар қандай?
Жобаға қалай қатысуға болады?
Жобаға қатысушылар не алады?
Логотиптер мен тауар таңбаларын әзірлеуге көмектесу.