Қазақстанда бизнес жүргізу

Бизнесті жүргізу: неден бастау керек?

Кәсіпті нөлден бастау әбден мүмкін. Бірақ неден бастау керек және бастау үшін ақшаны қайдан алуға болады?

Тауашаның анықтамасы

Бірінші қадам бағытты таңдау болып табылады: тауарлар немесе қызметтер. Бүгінгі таңда дайын өнім ғана емес, сонымен қатар жеке білім, дағдылар, таланттар мен тәжірибе де сұранысқа ие. Өзіңіздің күшті жақтарыңызға назар аудару маңызды.

 

Мысалға:

  • Мұғалім білім беру орталығын аша алады.
  • Бухгалтер – іс қағаздарын жүргізу және аудит бойынша қызметтерді ұсыну.

Сонымен қатар, нарықты зерттеуге тұрарлық:

  • Әлеуетті тұтынушылардың қажеттіліктері қандай?
  • Сіздің бәсекелестеріңіз кімдер және олар қандай қызметтерді ұсынады?
  • Қалай ерекшеленуге және жаңа нәрсені ұсынуға болады?

Егер сіздің аймағыңызда, мысалы, кофехана болмаса, кофемашинаны инвестициялауға және бариста қызметін ұсынуға болады.

Бизнес-жоспарды әзірлеу

Тауаша анықталған кезде бизнес-жоспар жасалуы керек. Онда мыналарды қамтамасыз ету маңызды:

  • Бастапқы шығындар және мүмкін қаржыландыру көздері.
  • Қадамдық даму стратегиясын.
  • Ықтимал тәуекелдер және оларды азайту жолдары.

Бірінші кезеңде шығындарды азайту үшін үйден жұмыс істеуге болады. Мысалы, хоббиді (нан пісіру, кесте тігу және т.б.) кеңсе жалдамай-ақ кәсіпке айналдыруға болады.

Ең бастысы – сіз ең жақсы істейтін нәрседен бастау және өз ісін біртіндеп дамыту.

Виды предпринимательства

Жеке кәсіп ашпас бұрын кәсіпкерлік қызметтің қолайлы түрін таңдау маңызды. Бұл сіз жұмыс істегіңіз келетін салаға байланысты: сауда, білім, есеп және т.б.

Жеке кәсіпкер (ЖК)

Кәсіптің қарапайым және танымал түрлерінің бірі – жеке кәсіпкер (Жеке кәсіпкер). Қазақстанда жеке кәсіпкерді мемлекеттік органдарға бармай-ақ тез және жедел тіркеуге болады. Төмендегілер арқылы қызметтің басталғаны туралы хабарлама жіберген жеткілікті:

  • Электрондық үкімет порталы (бұдан әрі - портал) kz ).
  • Екінші деңгейдегі банктердің мобильді қосымшасы.
  • Мемлекеттік ақпараттық жүйені e-license.kz б.

ЖК кім аша алады?

  • Қазақстан азаматтары және қандастар.
  • Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын ЕАЭО елдерінің (Ресей, Тәжікстан, Қырғызстан, Беларусь, Армения) азаматтары.

ЖК жеке (бір адам басқаратын) немесе бірлескен (бірнеше адам басқаратын) болуы мүмкін.

Жауапкершілігі шектеулі серіктестік (ЖШС)

Егер сіз серіктеспен бизнес жүргізуді және ақшаны, білім мен күш–жігерді бірлесіп инвестициялауды жоспарласаңыз, ЖШС (Жауапкершілігі шектеулі серіктестік) ең жақсы нұсқа болып табылады.

ЖШС мен ЖК арасындағы негізгі айырмашылықтар:

  1. ЭЦҚ пайдалана отырып gov.kz арқылы әділет органдарында тіркелу талап етіледі.
  2. Статистика органдарына есептілікті ұсыну міндетті болып табылады.
  3. Жарғы қажет – онсыз банктік шот ашып, мемлекеттік қызметтер алу мүмкін емес.

ЖШС мыналармен айналыса алады:

  • Қызмет көрсетумен.
  • Тауарларды өндіру және қайта өңдеу.

Кейбір қызмет түрлері лицензияны талап етеді, мысалы:

  • Құрылыс.
  • Алкогольді ішімдіктерді сату.

ЖШС жарғылық капиталы

ЖШС–ті тіркеу үшін жарғылық капитал қажет - бұл құрылтайшылар салған сома. Ол олардың компаниядағы үлесін анықтайды және оны ағымдағы шығындарға (жалдау ақысы, шикізат, коммуналдық қызметтер және т.б.) пайдалану мүмкін емес. Дағдарыс жағдайында да ЖШС-нің есепшотында жарғылық капитал қалуы тиіс. Компания таратылған жағдайда, бұл ақша қарыздарды төлеуге жұмсалуы мүмкін.

ЖК мен ЖШС арасындағы таңдау сіздің мақсаттарыңызға, бизнестің ауқымына байланыстыса және басқарудағы артықшылықтар.

Режимы налогообложения для малого бизнеса

Кәсіпті тіркеу кезінде тиісті салық режимін таңдау маңызды. Қазақстанда екі негізгі режим бар:

  1. Жалпыға бірдей белгіленген салық салу тәртібі.
  2. Арнаулы салық режимдері (АСР).

Жалпыға бірдей белгіленген салық режимі

Бұл режимді стандартты схема бойынша табыс салығын есептейтін шағын кәсіпкерлік субъектілері қолданады.

  • Салық ставкасы – таза пайдадан 10% (кірістерді шегергендегі шығыстар).
  • Есепке алынатын шығындар – тауарларды сатып алу, жалдау ақысы, жалақы, байланыс және басқа да ресми шығындар.
  • Төлеу мерзімі – жылына 1 рет (келесі жылдың 31 наурызына дейін).
  • Сонымен қатар, 1С бағдарламасында бухгалтерлік есепті жүргізу міндетті болып табылады.

Бұл режимді көбінесе айналымы жоғары және шығындарды құжатпен растау мүмкіндігі бар кәсіпорындар таңдайды.

Арнаулы салық режимдері (АСР)

Шағын кәсіпкерлікті қолдау үшін Салық кодексінде жеңілдетілген салық режимдері қарастырылған. Олар ыңғайлы, өйткені олар салық жүктемесін азайтуға және есеп беруді жеңілдетуге мүмкіндік береді.

АСР негізгі түрлері:

  1. Патент негізінде.
  2. Арнайы мобильді қосымшаны пайдалану арқылы.
  3. Оңайлатылған декларация негізінде.
  4. Тіркелген шегерімді пайдалана отырып.

Олардың әрқайсысын толығырақ қарастырайық.

  1. Патент негізіндегі АСР
  • Жалдамалы жұмысшыларсыз жұмыс істейтін жеке кәсіпкерлер үшін ғана қолайлы.
  • 32 іс-шара үшін қол жетімді (мысалы, репетиторлық, жөндеуші қызметтері, фотосуреттер және т.б.).
  • Салық мөлшерлемесі – болжамды табыстың 1% (салық алдын ала төленеді).
  1. Арнайы мобильді қосымшаны пайдалана отырып, АСР
  • Жалдамалы жұмысшылары жоқ жеке кәсіпкерлер үшін қолайлы.
  • Бір жылдағы табыс 3528 АЕК-тен аспауы тиіс.
  • Қызметтің 33 түрін қамтиды.
  • Салық ставкасы нақты табыстың 1% құрайды.
  1. Оңайлатылған декларация негізіндегі АСР
  • Жұмысшылар саны 30 адамға дейінгі кәсіпкерлер үшін.
  • Бір жылдағы табыс 24 038 АЕК-тен аспауы керек.
  • Салық мөлшерлемесі – жалпы табыстың 3% (шығындарды қоспағанда).
  • Есептілік жарты жылда бір рет тапсырылады.
  • Көбінесе сауда, қоғамдық тамақтандыру және қызмет көрсету салаларында қолданылады.
  1. Тіркелген шегерімді пайдалана отырып, АСР
  • Растайтын құжаттарсыз салық базасын жылдық табыстың 30%-ающих азайтуға мүмкіндік береді.
  • Сондай-ақ, еңбекақы төлеу қорының 200% -ға төмендеуі мүмкін.
  • Айналым (144 184 АЕК) және қызметкерлер саны (50 адамға дейін) бойынша неғұрлым жоғары лимиттер белгіленді.
  • Көтерме және бөлшек саудаға, құрылысқа және қызмет көрсетуге жарамды.
  • Кассалық аппарат – міндетті!

Таңдалған салық режиміне қарамастан, қолма-қол ақшамен немесе карточкамен есеп айырысу кезінде бақылау-кассалық машинаны (БКМ) пайдалану қажет.

Кассалық аппараттардың нұсқалары:

  • Кәдімгі БКМ – бұл физикалық құрылғы.
  • Мобильді БКМ – смартфондағы қосымша.

Маңызды: Кассалық аппарат клиенттермен жұмысты бастамас бұрын тіркелуі керек!

Аутсорсинг: что это и как помогает бизнесу?

Аутсорсинг және цифрлық құралдар арқылы бизнесті жүргізуді қалай жеңілдетуге болады

Табысты бизнес үшін оның барлық процестерін терең түсіну маңызды. Идеал бизнес-модель – бұл сіз ең жақсы білетін нәрсеге қол жеткізген кезде сіздің тәжірибеңіз бен талантыңызға қарағанда. 

Егер сізде әлі топты біріктіру мүмкіндігіңіз болмаса, мобильді қолданбаларды, онлайн құралдарды және сыртқы ресурстарды пайдалануға болады - бұл процестерді автоматтандыруға көмектеседі және басты нәрсеге назар аударыңыз. 

Аутсорсинг дегеніміз не және ол бизнеске қалай көмектеседі?

Аутсорсинг – бұл компания міндеттерінің бір бөлігін осындай қызметтерді көрсетуге маманданған басқа фирмаға беру. Егер сіз штаттық қызметкерлерді ұстай алмасаңыз, бұл ыңғайлы шешім. 

Сіз кеңсені жалға алмайсыз және жалақы төлемейсіз – тек нақты нәтиже үшін төлейсіз. 

Сатуды, маркетингті, бухгалтерлік есепті, логистиканы және тіпті тұтынушыларды қолдауды басқаруды ауыстыруға болады. 

Бұл өндіріске немесе бизнесті дамытуға назар аудара отырып, уақыт пен ресурстарды үнемдейді. 

Цифрлық сервистер арқылы процестерді автоматтандыру

Бүгінгі таңда бизнесті банкті бұзбай жүргізуге көмектесетін көптеген онлайн құралдар бар. 

  • Чат-боттар ішінде Telegram және WhatsApp – олар тұтынушылардың сұрауларына автоматты түрде жауап бере алады, тапсырыстарды реттей алады және кеңес бере алады. Бұл қызметкерлерді қысқартады және қызмет көрсетуді жылдамдатады.
  • CRM жүйелері – тұтынушылар базасын, сатылымдар мен тапсырыстарды басқаруға көмектеседі.
  • Бухгалтерлік есеп және қаржы қолданбалары – төлемдерді, салықтарды есептеуді және шығыстарды есепке алуды автоматтандырады.

Аутсорсинг пен цифрлық құралдарды пайдалану – бұл бизнесті мүмкіндігінше аз шығынмен және тиімділікпен жүргізудің ақылды жолы!

Начать бизнес можно на гранты от государства

2022 жылдан бастап «Кәсіпкерлік негіздеріне оқыту» бағдарламасы бойынша оқыту «Бастау Бизнес» онлайн-режимде Электрондық еңбек биржасының Skills.enbek.kz. платформасында өтеді.

Оқудан қалай өтуге болады?

  1. enbek.kz. порталда тіркеліңіз
  2. Шарттарға сәйкестігін автоматты түрде тексеруден өтіңіз.
  3. Егер шарттар орындалса, Skills.enbek.kz сайтына кіріп, оқуды бастаңыз.

Кімдер қатыса алады?

  • Жұмыссыз азаматтар.
  • Қысқартуға ұшыраған қызметкерлер.
  • ЖК тіркеусіз жұмыс істейтін тұлғалар.
  • Еңбекақы төленбейтін отбасылық бизнес мүшелері.
  • Өнімді сату үшін өсіретін, бірақ табысы ең төменгі күнкөріс деңгейінен төмен азаматтар.
  • Жұмыс өтілі 3 жылдан аз жеке кәсіпкерлер.

Курс 14 күнге дейін созылады, ақысыз және электронды сертификатпен аяқталады (3 жылға жарамды).

Грантты қалай алуға болады?

Мемлекет азаматтардың әлеуметтік осал санаттарына гранттар (400 АЕК-ке дейін) бөледі:

  • Атаулы әлеуметтік көмек алушыларға
  • Көп балалы отбасыларға
  • Асыраушысынан айырылған адамдарға
  • Қоныс аударушыларға және қандасам
  • Мүгедектігі бар адамдарға және олардың қамқоршыларына

Грант алу үшін сізге қажет:

  • «Бастау Бизнес» бағдарламасы бойынша оқудан өту
  • Жұмыссыз немесе жеке кәсіпкер ретінде тіркелу (3 жылдан аз)
  • enbek.kz порталда өтінім беру

Грант бір реттік негізде беріледі және оны құрал-жабдықтар сатып алуға, объектілерді жалға алуға, жануарларды, тұқымдарды және бизнесті бастау үшін басқа ресурстарды сатып алуға пайдалануға болады.

Қалай өтініш беруге болады?

Барлық өтінімдер Business.enbek.kz.порталы арқылы беріледі.

Жүйе шарттарға сәйкестігін автоматты түрде тексереді.

Түпкілікті шешімді аудандық немесе қалалық комиссия қабылдайды.

Мемлекеттік қолдау — бұл жақсы бастама.өз бизнесіңізді бастауға мүмкіндік бар!

Меры нефинансовой поддержки предпринимателей

Мемлекет ісін жаңа бастаған және жұмыс істеп жатқан кәсіпкерлерді белсенді түрде қолдап келеді. Ұлттық кәсіпкерлер палатасында «Атамекен» Қазақстанның барлық ірі қалаларында орналасқан Кәсіпкерлерге қызмет көрсету орталықтары (КҚКО) арқылы көрсетілетін қаржылық емес қолдау шаралары қолжетімді.

Егер кәсіпкердің шағын командасы болса немесе бизнесті жүргізуде тәжірибесі болмаса, ол КҚКО-ға хабарласып, тегін көмек ала алады, мысалы, салық салу және есеп беру мәселелері бойынша. Ол үшін үш негізгі құрал қолданылады:

  1. Сервистік қолдау

КҚКО-ның 19 орталығында қамтамасыз етілген және кәсіпкерлерге бизнесті жүргізуге көмектеседі. Қызметтер:

  • Офлайн – облыс және аудан орталықтарындағы КҚКО орталықтарында, сондай-ақ моноқалалар мен шағын қалаларда;
  • Онлайн – қаржылық емес қолдау операторының веб-порталы арқылы қолжетімді.
  1. Ақпараттық қамтамасыз ету

Ол бүкіл ел бойынша 190 КҚКО-да жұмыс істейді және бизнесті бастағысы келетін немесе қазірдің өзінде айналысқысы келетіндердің барлығына қол жетімді. Осы бағыт аясында кәсіпкерлер мемлекеттік қолдау шаралары, салықтар, бизнесті жоспарлау және т.б. мәселелер бойынша тегін кеңес ала алады.

  1. Іскерлік байланыстар

Бұл құрал кәсіпкерлердің біліктілігін арттыруға және іскерлік байланыстарды орнатуға бағытталған. Ол екі кезеңді қамтиды:

  • Бірінші кезең – Қазақстандағы бизнес-тренингтер, онда кәсіпкерлер бизнесті басқарудың заманауи әдістерін, маркетингті үйренеді және отандық және шетелдік сарапшылардың жетекшілігімен бизнес-жоспарларды әзірлеуді үйренеді.
  • Екінші кезең – ұқсас бейіндегі кәсіпорындарда шетелдік тағылымдамадан өту және шетелдік серіктестермен іскерлік қарым-қатынас орнату.

Осы қолдау шараларының барлығы кәсіпкерлерге бизнесті дамытуға, тәуекелдерді барынша азайтуға және басқаруды жақсартуға көмектеседі. Егер сізде бизнес-идея немесе бұрыннан бар кәсіпорын болса, жақын жердегі Кәсіпкерлерге қызмет көрсету орталығына (КҚКО) хабарласып, білікті көмекті тегін алуға болады.

Центры развития женского предпринимательства

2021 жылдың қараша айынан бастап ҚР Ұлттық кәсіпкерлер палатасы аясында «Атамекен» Қазақстанның барлық өңірлерінде әйелдер кәсіпкерлігін дамытудың 17 орталығы ашылды. Олардың қызметін Азия Даму Банкі COVID-19 пандемиясымен күрестегі Қазақстан үшін ынтымақтастық қоры аясында қаржыландырады және БҰҰ Даму Бағдарламасымен (БҰҰДБ) серіктестікте жүзеге асырылады.

 

Орталықтардың қызметтері кімге қолжетімді?

Орталықтар әйелдердің екі санатына бағытталған:

  • Кәсіпкерлік бастамасы бар әйелдер – енді ғана кәсіп ашуды жоспарлап жүргендер. Олар қолдау шаралары, кеңестер және бастау үшін ұсыныстар туралы ақпаратты ала алады.
  • Жұмыс істеп жүрген кәсіпкер әйелдер қазірдің өзінде, әсіресе ауылдық жерлерде кәсіппен айналысып жүр. Оларға бизнесті дамыту мен кеңейтуге қолдау көрсетіледі.

Орталықтар қандай қызметтерді көрсетеді?

ТҚКО әйелдер бизнесін дамытуға және жеке тұлғаның өсуіне бағытталған қаржылық емес қолдау көрсетеді. Қызметтердің 7 түрі:

Оқыту – бизнес, әлеуметтік кәсіпкерлік, кооперация бойынша бейінді курстар, краудинвестингке қолжетімді

  • Тәлімгерлік – тәжірибелі кәсіпкерлер мен сарапшылардан тәлімгерлік.
  • Бизнесті бағалау – даму стратегиясын талдауға және әзірлеуге көмектесу.
  • Консультациялар – бизнесті тіркеу, салықтар, қаржы, жабдықты таңдау бойынша.
  • Нетворкинг – тәжірибе алмасу және серіктестер табу үшін әйелдер қауымдастығына қатысу.
  • Ақпараттандыру – қолдау мүмкіндіктері мен шаралары туралы өзекті ақпаратқа қол жеткізу.
  • Ауыл кәсіпкерлерін қолдау – өңірлердегі бизнеске бейімделген бағдарламалар.
  • Тұрақты тренингтер мен шеберлік сыныптары

Орталықтар базасында апта сайын бизнес-құзыреттерді дамытуға және тұлғалық өсуге бағытталған оқыту іс-шаралары өткізіледі. Қазірдің өзінде мыналар бойынша курстар ұйымдастырылды: SMM-маркетинг

  • Әлеуметтік кәсіпкерлікке
  • Көкөніс шаруашылығы және кооперативтер құру бойынша

Әйелдер кәсіпкерлігін дамыту орталықтары әйелдерге бизнестегі алғашқы қадамдарын жасауға, жобаларын дамытуға және ел экономикасына үлес қосуға көмектеседі. Егер сізде идея немесе бұрыннан бар бизнес болса, жақын жердегі орталыққа хабарласып, тегін қолдау ала аласыз!

Проект «Одно село – один продукт» (ОСОП)

«Бір ауыл – бір өнім» – бұл жергілікті шикізаттан бәсекеге қабілетті өнімді өндіру және жылжыту арқылы ауылдық аумақтарды дамытуға бағытталған кәсіпкерлерді қолдау бағдарламасы.

Жобаны «Кәсіпкерлік әлеуетті дамыту» бастамасы аясында «Мен кәсіпкер» Ұлттық экономика министрлігінің тапсырысы бойынша «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасы жүзеге асыруда.

 

Жобаның мақсаты

  • Жергілікті және жергілікті ресурстардан жасалған перспективалы өнімдерді анықтау.
  • Өндіріс технологияларын жетілдіру.
  • Ауыл шаруашылығы өнімдерін ішкі және сыртқы нарықтарға жылжыту.

Кімдер қатыса алады?

  • Шағын және орта бизнес.
  • Өз өндірісін ашқысы келетін ауыл тұрғындары.

Өнімге қойылатын талаптар қандай?

  • Жергілікті шикізаттан жасалған (арматура сияқты қосымша материалдарды пайдалануға рұқсат етіледі).
  • Ол үлкен инвестицияларды қажет етпейтін қарапайым құралдармен шығарылады.
  • Жергілікті жердің аймақтық ерекшеліктерін көрсетеді.
  • Құрамында қауіпті және зиянды заттар жоқ.
  • Тез бұзылатын тауарларға жатпайды (сақтау мерзімі кемінде 5 күн болуы керек).
  • Жабдықтар мен жұмыс орындарының болғаны жөн.
  • Шикізаттың әлеуеті ескеріледі (мысалы, маусымдылық).
  • Өнімді экспорттау мүмкіндігі қарастырылуда.
  • Өнімді жасау тарихының болуы және оның аймақпен байланысы құпталады.

Жобаға қалай қатысуға болады?

  • Өңірлік кәсіпкерлер палатасына өтінім беру «Атамекен».
  • Өнімдерді БАБӨ көрмесінде таныстыру (іріктеуді жұмыс тобы жүргізеді).
  • Бренд комитетінің іріктеуінен өту (облыс бойынша 10 финалистке дейін).

Жобаға қатысушылар не алады?

  • Көрмелер мен жәрмеңкелерге қатысуды қолдау.

Логотиптер мен тауар таңбаларын әзірлеуге көмектесу.